בתחום הרפואה האסתטית, המונח בוטוקס כבר מוכר לכולם והפך לשם גנרי עבור טיפולי העלמת והחלקת קמטים באמצעות הזרקות. החומר הנקרא בוטוקס אכן בישר את המהפכה הזו בעולם האסתטיקה והוא כבר ותיק מאוד, אך בפועל כיום ישנם טיפולי הזרקה נוספים המיועדים להעלמת, טשטוש והחלקת קמטים, בעיקר קמטי הבעה קלים עד בינוניים. טיפולי הזרקת בוטוקס הם עדיין הפופולאריים והנפוצים ביותר עבור טיפולי קמטים בפנים, בעיקר בחצי הפנים העליון.

מה זה בכלל בוטוקס?

על קצה המזלג, בוטוקס הוא השם המסחרי לתכשיר רפואי-אסתטי המיוצר כבר מראשית שנות ה-90 של המאה הקודמת. בבסיסו של החומר נמצא הרעלן החזק בוטוליניום טוקסין A, אחד הרעלנים הטבעיים החזקים ביותר הקיימים. הרעלן מיוצר באופן מלאכותי בתנאי מעבדה. החומר מונע התכווצות של סיבי שריר וגורם ל”התעלמות” של העצבים מהפקודה להזיז שרירים מסוימים. על פניו טיפולי הזרקת בוטוקס נשמעים מסוכנים כאשר מבינים שמדובר ברעלן חזק, אך בפועל המציאות שונה ואלו בין הטיפולים האסתטיים הבטוחים ביותר.

הרעלן מוזרק בכמויות מזעריות מאוד ובצורה מדויקת במיוחד מבחינת מיקום ההזרקה. אין כל השפעה על מערכות אחרות בגוף אלא רק על האזור הממוקד והמתוכנן שאליו מזריקים. חשוב לציין ולהבין כי התהליך של הזרקת בוטוקס להעלמת קמטים הינו הפיך לחלוטין. הרעלן מתפרק ומתפנה מהגוף באופן טבעי ומבוקר והשפעת הטיפול בקמטים נותרת על כנה במשך כחצי שנה – לאחר התנקות החומר מהגוף שרירי ההבעה חוזרים לפעול כרגיל והקמטים יחזרו, אז יש לבצע את ההליך שוב כדי לשמר תוצאות.הזרקת בוטוקס

טיפולי הזרקת בוטוקס נעשים באמצעות מחט דקיקה ועם מינימום אי נוחות. הטיפול מבוצע מהר ו”על המקום” ואינו מצריך כל אשפוז או זמן התאוששות. זהו טיפול מעולה ומאוד יעיל ובטוח עבור קמטי הבעה קלים, שטחיים עד בינוניים.

טיפולי הזרקת בוטוקס מתאימים מאוד לקמטים על המצח, לקמטי ה”זעף” המופיעים בין הגבות, לקמטי הצחוק בצידי העיניים ולקמטי ההבעה באזור הפה למשל. כמו כן, נעשה שימוש בהזרקות בוטוקס גם כטיפול מונע וזמני להזעת יתר – כאשר החומר פועל באותו האופן ומשתק זמנית חלק מבלוטות הזיעה באזור הרלוונטי. התקשרו היום לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות.